„A legnagyobb konkurenciánk az időjárás”
Korábban indult az idei balatoni szezon?
Hoz-e korábbi szezonnyitást a nyári meleggel berobbanó tavasz? Mitől függ, hogy jó éve lesz-e a balatoni szolgáltatóknak, vendéglátóhelyeknek, cukrászdának? Pálfi Attila a fagylaltkészítők nevében szólal meg a témában.
Ahogy mondani szokták, Pálfi Attila „régi motoros” a szakmában, Balatonmáriafürdőn mindenki ismeri a Florida Fagyizót. Már javában készül a május 10-i Balaton Fagyija versenyre, kísérletezik az ízekkel, de azt mondja, a húsvéti nyári meleg olyan forgalmat hozott, hogy egy időre félre kellett tenni a receptek kipróbálását, és napokig csak a normál hétköznapi fogyasztás kielégítésére tudtak koncentrálni. „Idén korábban jött a szezonnyitás, de ez lehet átmeneti is. Volt már ilyen, éppen a Covid alatt, amikor, bár korlátozták az utazgatást, sokan jöttek a Balatonhoz, olyan meleg tavasz volt. Ilyenkor az emberek neki indulnak, kirándulnak, természetes, hogy esznek egy jó lángost, elnyalnak egy fagyit. De elkészíthetem én a világ legjobb fagylaltját is, ha rossz az idő. Egyszóval, a mi konkurenciánk az időjárás. Persze az nagyon fontos, hogy amikor elindul a szezon, akkor az emberek melyik fagyizót veszik célba. Itt számít a minőség, a jó alapanyagok, az ízek, amiért az ország legtávolabbi pontjából is visszajönnek hozzánk.”
De vajon hogyan befolyásolja az áremelkedés azt, hogy egy nyaraló, kiránduló család mennyit költ? „Mi egy évben alapvetően egyszer árazunk – folytatja Pálfi Attila –, és egy idényen belül igyekszünk tartani ezt az árat. De nehéz megjósolni mindent előre, hiszen rengeteg változás jöhet egy év alatt: vannak burkolt áremelések, nőhet például a vízdíj, az alapanyagok miatt az Euro árfolyam sem mindegy, hogy hogyan alakul, a beszállítók természetesen érzékenyek az üzemanyag árának változására, így mi is drágábban kapunk sok mindent. Idén ezért mi 10%-ot emeltünk, de az a tapasztalatom, hogy ha már az emberek eljönnek a Balatonra, nem azt nézik, hogy 550 vagy 580 forint egy gombóc fagyi, hanem szeretnének ezért az árért tisztességes terméket kapni. Az én statisztikám azt mutatja, hogy a színvonalat értékelik, szeretnek nálunk lenni, és visszajárnak. A fagylalt nem olyan mint a kristálycukor. Nem azt nézik, hogy hol a legolcsóbb, és akkor abban a boltban vásárolják meg. Ez minőségi szolgáltatás, ahol értékelik a természetes alapanyagokat, a finom ízeket, a kiszolgálást. Szerencsére a szakma már elmozdult a minőség felé.”