Borkoktél – a nyár slágere volt?

„Ennek is van helye a gasztronómiában”

A Laposa Borbirtok mindig is a borkészítés progresszívebb oldalát képviselte, így idén nyáron is válaszoltak a kihívásra, és a fiatalabb generációk kedvéért két új termékcsoportot vezettek be. Hogy milyen sikerrel, arról Laposa Bence borászt kérdeztük.

„A klasszikus borkínálaton kívül is folyamatosan próbáltunk innoválni és olyan borstílusokat készíteni, amelyek a mi ízlésünkön túl találkoznak a piaci követelményekkel – mondja Laposa Bence. – Nem lehet figyelmen kívül hagyni a trendeket, de ez nem jelenti azt, hogy mindez felülírná a hagyományos borászatot. Idén nyáron három ízben vezettük be a borkoktélunkat, amit a Spájz szörppel együttműködve fejlesztettük ki, a másik újdonságunk pedig az alkoholmentesített bor lett, hiszen figyelemmel kell lenni azokra, akik nem ihatnak alkoholt, de a hely és a társaság miatt részt vennének a közös élményben.

A nyáron elindult borkoktél piacát hamar megtaláltuk, elsősorban a büfé jellegű kínálatba passzolt, és nagy örömünkre szépen működött. A három íz közül talán a bodzás-mentás ment a legjobban, amit rizlinggel párosítottunk, de a gyömbér-levendulásra és a rozét ízesítő málnára sem panaszkodhatunk. A tapasztalat szerint ezek alapvetően „jóidős” termékek, a nyár az igazi szezonjuk, ezért jövő tavasszal újult erővel vágunk neki a kísérletezésnek. Az alkoholmentes borokkal kicsit később indultunk el, de érezni már, hogy középtávon stabilabb piac lesz, ezt mutatja, hogy a webshopon nagyobb rá az igény. Sokan várták ezt a helyettesítő terméket, van helye a gasztronómiában, de természetesen nem akarjuk leváltani a hagyományos bort.”

Balaton Fejlesztési TanácsBalatonBIKE365Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány