Hatalmas siker a Balaton Fagyija verseny

„A Balaton igazi fagylalt nagyhatalom lett”

Erős kezdés volt idén tavasszal a Taste Balaton programsorozat, folytatásként nyári meleggel érkezett a húsvét, így szintén sokan jöttek a régióba. A pontot az i-re a májusi Balaton Fagyija verseny tette fel. Egyre többen jönnek rá, hogy a Balaton nem csak a nyári hónapokban nyújt izgalmas, minőségi programokat.

Idén 11. alkalommal szervezte meg az eseményt a Balatoni Turizmus Szövetség. Fekete Tamás, a szervezet alelnöke, egyúttal a Balaton Fagyija zsűrielnöke úgy véli, hogy a verseny évről-évre színvonalasabb, egyre több különleges fagyival készülnek a nevezők. A tó környéki településekről most 13 fagylaltozó, cukrászda 24 fagylalttal vett részt a megmérettetésen. „Mindez azt az elképzelést és irányt szolgálja, hogy a Balatonon rengeteg szolgáltató - étterem, cukrászda, fagyizó, kávézó, borászat - működik a nyári főszezonon kívül, így van miért a térségbe látogatni tavasszal, ősszel és télen is. A fagylaltverseny a Nyitott Balaton programsorozat egyik fő eleme, amelynek a négyévszakos balatoni turizmus megteremtése a fő üzenete” - mondta Fekete Tamás, aki szerint az ideivel mérföldkőhöz érkezett ez a megmérettetés-sorozat. „Megmutattuk, hogy egy ilyen izgalmas és nagy érdeklődésre számot tartó esemény jelképezheti a térségi összefogást is. A fókusz persze most is a fagylaltmesterek kreációin volt, de az esemény nem kis részben szólt a program lebonyolításában segédkező támogatókról is. A cateringet a Siófoki Szakképzési Centrum diákjai és az intézményhez tartozó Kulináris Műhely biztosította, a borokról a Balatoni Kör gondoskodott, a helyszínt pedig a régió összekötésében élenjáró Bahart Zrt. adta Szigliget nevű hajójának fedélzetén. A zsűri szakmai részét idén első ízben erősíttettük meg a Gelato World Cup magyar bronzérmeseivel. Szükség is volt a segítségre, mert a cukrászok rekordszámú fagyival neveztek, és nem volt egyszerű dolgunk kiválasztani a 24 jelöltből a legjobbat. A Balaton igazi fagylalt nagyhatalom lett, ehhez nem fér kétség!”

A Balatoni Turizmus Szövetség Nyitott Balaton koncepciójához kapcsolódva Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője elmondta: „A Balaton Fagyija egyik fő erénye, hogy a verseny a négyévszakos Balaton márkáját erősíti. Ha végig gondoljuk, melyek azok a turisztikai termékek, amelyek az egész Balatonról egyben akarnak valamit üzenni, akkor ez a megmérettetés kétséget kizáróan ilyen ajánlat. A Balaton fagyija helyi alapanyagokból készülő, itteni stílusú, hangulatú vagy valamilyen módon a tóhoz asszociálható kreációk versenye, és persze egy újabb alkalom arra, hogy promotáljuk a Balatont.”

Pach Gábor, a Balatoni Kör elnöke szerint rendkívül fontos, hogy a térségi szereplők segítsék egymást. „Elemi érdekünk, hogy felismerjük: együtt sokkal erősebbek vagyunk. A Balaton Fagyija verseny rég bebizonyította, hogy helyet követel magának a palettán, egyrészt a médiaérdeklődést, másrészt az azt követő ismertséget tekintve. Úgy gondolom, a Balatoni Körnek minden ilyen kezdeményezés mellé oda kell állnia. Most nem volt nagy szerepünk, hisz a fókusz a fagylaltokon volt, de azért jó néhány palackkal hoztunk az eseményre a Balaton borából.”

Mivel a Balatoni Turizmus Szövetség régóta elkötelezett támogatója a régió szakemberképzésének, meghívták a Siófoki Szakképzési Centrumhoz tartozó Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium húsz tanulóját a fagylalt világbajnokságon részt vett magyar csapat előadására, hogy ezzel is segítsék a tanulók szakmai fejlődését. A képzés, az edukáció rendkívül fontos, minden sikeres ágazat alapja. Hogy hogy jön ez a Balaton Fagyija versenyhez? Erre Szamosi Lóránt, a Siófoki Szakképzési Centrum kancellárja adja meg a választ: „A szakképzésben résztvevő gyerekeknek, ki kell jelölni egyfajta célt, fontos példaképeket állítani. Szerencsére a gasztronómia területén akad is jó néhány. A Balaton Fagyija verseny egyszerre volt a diákjaink számára szép feladat – hiszen ők vállalták az esemény cateringjét, szendvicseket, sőt, egy fagylalttortát is készítettek –, de emellett élménygyűjtésre is jöttek. Ebből a szempontból nagyon inspiráló volt a Gelato World Cup bronzérmes hazai csapatának beszámolója. Eddig is büszke voltam a diákjainkra, és most is elmondhatom, hogy minőségi munkát végeztek.

A Balaton Fagyija abból a szempontból is nagyon fontos, hogy erősíti azt a szemléletet, mely szerint a Balatonnak egységes brandnek kéne lennie. Komoly ötlet volt a verseny létrehozása, hisz a fagyi itt lehet a legkisebb közös többszörös, mindenki szereti, pozitív üzenetet hordoz. Ha be tudjuk azonosítani, hogy a Balaton fagyija 100 %-ban helyi termék, ha azonosíthatjuk egy lokációval, egy földrajzi hellyel, ha tudjuk, hogy itteni, szorgos kezek készítették, és csak itt kapható, akkor már nyert ügyünk van az üzenet továbbításánál: ez csak itt kapható, tessék ezért idejönni. Ezt a szemléletet próbáljuk a nálunk tanuló cukrászoknak, diákoknak is átadni. Készítsenek, alkossanak helyit, mert itt ezt tudják majd a legjobban eladni. Ilyen termékekkel, mint például a fagylalt lehet elkezdeni az önálló balatoni arculat építését.”

Balaton Fejlesztési TanácsBalatonBIKE365Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány