„A Balaton a mi asztalunk”
Gasztro évadnyitó BalatonBor premierrel
Első alkalommal rendezett Gasztro Évadnyitót a Balatoni Kör március 25-én a Club Tihanyban. Az egész napos rendezvényen az is kiderült, mely pincék borai jelenhetnek meg idén BalatonBorként és Hegyborként. Erre az alkalomra készítettek egy különleges, Balaton alakú asztalt, amit helyi borokkal, sajtokkal, sörökkel, pálinkákkal és egyéb delikátesz termékekkel terítettek meg.
„Még egy rendezvényen sem jelent meg együtt ilyen sok balatoni vendéglátós, összesen mintegy százan - ezzel is bizonyítva, hogy milyen jelentős számban tudnak azonosulni a Balatoni Kör azon szellemiségével, ami által elsősorban nem versenytársakat látunk egymásban, hanem mindannyian régiónk gasztronómiai értékeit és a minőségi vendéglátást igyekszünk képviselni” – mondta a megnyitón Pach Gábor, a Balatoni Kör elnöke.
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője három üzenetet is megfogalmazott: „A régióban óriási potenciál van, rengeteg a kiaknázatlan tartalék. Ezen rejtett tartalékok mobilizálása a térség turisztikai szereplőinek közös feladata és felelőssége. A VisitBalaton365 célja a régió turisztikai szakmai szervezeteinek és a vállalkozásoknak a szakmai, kommunikációs támogatása e történelmi jelentőségű feladat megvalósításában.”
Kardos Gábor, a Balatoni Kör alapítója többek között arról beszélt, hogy szeretnék újraindítani a Balaton Napja rendezvényt azzal a céllal, hogy magára a Balatonra és a balatoniságra kerüljön a fókusz, mert még a víz minősége is mintha csak a nyaralók fürdőzése miatt tűnne fontosnak. „A régió nyáron kívüli életéről olyan kevés szó esik, hogy úgyszólván az ország legismeretlenebb vidéke a Balaton ebből a szempontból felfedezésre váró régió. Nem kincstári optimizmust és csak jó híreket szeretnénk, hanem tényalapú kommunikációt. Az alapanyag ár-inflációnak már tavaly is átlagban csak a felét tudták beépíteni áraikba a balatoni vendéglátósok - nem beszélve a magas rezsiárakról és munkaerő költségekről. Ennek alapján logikusan nem a vendéglők, hanem inkább az élelmiszer boltok áremeléseiről kellene szólnia a közbeszédnek, mivel ott mintegy kétszer nagyobb infláció volt, mint az éttermekben. Gazdaságilag inkább helytálló tehát, hogy a balatoni vendéglátásban a verseny nőtt sokkal inkább, mint az árak - ami pont a vendégek érdekében történt. E tekintetben is fair összehasonlításokat szeretnénk, amelyek alaposabban rávilágítanak a valós gazdasági összefüggésekre.”
A sajtótájékoztató folytatásaként a Balatoni Kör és a Rizling Generáció megtartotta az idei BalatonBor és Hegybor premiert, melyen nyilvánosságra hozták, kik palackozhatják idén ilyen közösségi címkével olaszrizlingjüket: Androsics Birtok, Barna Pince, Bujdosó Pincészet, Dobosi Pincészet, Dóka Éva Pincészete, Dombi Pince, Fata Pince, Feind Pince, Homola Pincészet, Hujber Pincészet, Kányavári Boebirtok, Koronczai Pincészet, Laposa Birtok, Szabó és Fia Borpince, Szeremley Birtok, Tagyon Birtok, Veszprémi Pince, Zelna Borászat.
A 12 Hegybor pedig: Androsics Birtok, Cseh Pince, Dobosi Pincészet, Dombi Pince, Fata Pince, Kisspince, Martinus Pince, Szabó és Fia Borpince, Tagyon Birtok, Tánczos Pince, Végh Testvérek, Zelna Borászat.