Szelfivel is lehet fizetni a Balatonnál?

Diákok főznek családoknak

Ilyen még nem volt! 16–18 éves diákok készítenek gyerekbarát menüt kisgyermekes családok számára a hétvégi Füge Fesztiválon Badacsonytomajban. A Balatoni Kulináris Műhely fiatal szakácsai olyan ételeket álmodtak meg, amelyek nemcsak finomak, de a legkisebbek ízlésének is megfelelnek.

„A kisgyerekek mindig mást szeretnének enni, mint a szüleik. Nem pusztán dacból, egyszerűen más az ízlésük. Ezekre a különbségekre figyelniük kell a vendéglátóknak, ha ki akarják elégíteni a családok igényeit” – mondta Varga László, a Balatoni Kulináris Műhely ügyvezető séfje és oktatója. A gasztroakció különlegessége, hogy a fesztiválra érkező iskolai foodtruck reklámarca Füred Kapitány, a balatoni mesehős lesz. Róla nevezték el azt a menüt is, amelyért szelfivel is lehet fizetni – pontosabban az étel mellé járó ajándékok egy részét a kiposztolt szelfikért cserébe kapják majd meg a családok. „Az iskolában a gyerekek nemcsak főzni tanulnak, hanem azt is, hogyan lehet értékesíteni az ételeiket. Ez a hétvégi akció ehhez is hozzájárul, miközben a családok számára különleges, gyerekbarát ízeket kínál” – tette hozzá Varga.

Marketing szelfi – A Balatonnál is trenddé válhat

A Balatoni Turizmus Szövetség szerint a szelfizés nem csupán az önkifejezés eszköze, hanem a turizmus és vendéglátás egyik legújabb marketingeszköze is lehet. Egyes kutatások szerint a turisták közel 70%-a aktívan használja a közösségi médiát élményei megosztására, sokan eleve olyan helyszíneket keresnek, amelyek „szelfiképesek”. A szelfikészítés tehát nemcsak a látogatottságot növelheti, hanem a helyi közösségek számára gazdasági és kommunikációs előnyöket is jelenthet, ha tudatosan építenek rá. A legfrissebb statisztikák szerint naponta legalább 93 millió szelfi készül világszerte, és ezek között egyre több az ételfotó, amelyeken a vendégek maguk is szerepelnek.

Világszerte hódítanak az „instabarát” helyek

A nemzetközi trendek is ezt erősítik: világszerte egyre több étterem és kávézó épít az „Instagram-kompatibilis” dizájnra. A látványos tálalás, a kreatív belső tér és a posztolható hangulat ma már legalább olyan fontos, mint maga az étel. Sydneyben például a The Grounds of Alexandria évente több mint 120 ezer posztot generál. Londonban a Sketch rózsaszín szalonjai szinte kultikus fotóhelynek számítanak. San Franciscóban a Media Noche flamingós falfestményei vonzzák a „foodselfie” rajongókat.

A trend természetesen már Magyarországon is megjelent. A Balatoni Turizmus Szövetség szerint a térség vendéglátóinak is fel kell ismerniük, hogy a vizuális élmény ma már alapvető része az utazói döntéseknek. Egy jól sikerült szelfi sokszor többet ér, mint egy drága reklámkampány.

A kép szabadon felhasználható illusztráció: Füred Kapitányt, a balatoni mesehőst ábrázolja

Balaton Fejlesztési TanácsBalatonBIKE365Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány