VisitBalaton365 iroda Keszthelyen

Cél a balatoni identitás erősítése

A VisitBalaton365 Nkft.-t alapító MTSZA a DMSZ irodát Keszthely belvárosában, egy korábban iskolaként, majd bankfiókként működő, a legutóbbi években pedig használaton kívül álló, önkormányzati tulajdonú, műemlék jellegű épületben alakította ki.

Az új iroda nem nagyközönségi információs pont, hanem a Balaton turizmusában érdekelt vállalkozók, szakmai szervezetek számára nyújtandó információs, kommunikációs, képzési és szakmai koordinációs szolgáltatások bázisa lesz. Találkozóhely, tréningközpont, a VisitBalaton365 saját programjainak, sajtónyilvános bejelentéseinek biztosít helyszínt, valamint a VisitBalaton365 partnerei által szervezett programoknak nyújt irodai infrastruktúrát.

A két szinten, összesen 270 négyzetméteren kialakított – oktatóteremből, irodákból, tárgyalókból, közösségi terekből, szociális és kiszolgáló helyiségekből álló – irodaegyüttes felújítása és berendezése az MTSZA által e célra biztosított 120 M Ft forrásból valósult meg.

Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter az átadáson elmondta: „Sok lépés kell ahhoz, hogy a Balaton környékén élők közössége élővé, lüktetővé váljon, hogy a környék vállalkozói, gazdasági szereplői ne csak az egymásra utaltságot érezzék. A közeljövőben megvalósuló Balatoni Körvasút is ilyen lépés, ilyen beruházás, segít az embereknek könnyebben eljutni nemcsak a fővárosba, hanem egymáshoz is. Fontos az emberi kapcsolatok erősítése is. Bár a környék vállalkozásai ismerik egymást, nem biztos, hogy kihasználják az együttműködésből fakadó lehetőségeket. A desztinációmenedzsment iroda ezt a missziót vállalja magára: képzések, közösségi programok szervezésével erősíteni a Balaton környékének gazdaságát. Az információcsere, az ismeretátadás jobbá, a remények szerint pedig nyereségesebbé is teszi a vállalkozásokat. Az együttműködés azt a folyamatot is elindítja, hogy a Balaton ne csupán két hónapos attrakció legyen, hanem a térség egész évre elosztva fenntartsa az érdeklődést. A most megnyílt iroda feladata, hogy összevarrja a Balaton különböző tájegységeit, részeit, vállalkozásokat, civil szervezeteket, így is erősítve a balatoni identitást.”

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. vezérigazgatója arról számolt be, hogy az év első hónapjában 3,3 százalékkal több vendég érkezett a Balatonhoz, mint egy évvel korábban. Az új iroda munkatársainak azt üzente, a Balaton nem adja el magát, dolgozni kell érte, a belföldi és a nemzetközi piacokon is. Kiemelkedő feladatnak nevezte a térség vállalkozásainak összefogását. „Meg kell teremteni azt a DNS-t, azt a szövetmintát, ami összeköti a keleti és a nyugati medencét, az északi és a déli partokat” – fogalmazott.

Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár, országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta, hogy a Balaton-régióban a turizmus a térség gazdaságának a húzóágazata, az egyik legfontosabb olyan tényező, amely közvetlenül vagy közvetetten mindenkit érint.

Princzinger Péter, a négyévszakos turizmusgazdaság megerősítéséért dolgozó szervezet ügyvezetője a megnyitón kiemelte: „Regionális szintű turisztikai desztinációmenedzsment-szervezetként összekötjük és támogatjuk a turizmusban érintett szakembereket, vállalkozásokat, szakmai szervezeteket, elősegítve az együttműködést és a fenntartható fejlődést. Szervezetünk a központi turizmusirányítás és a térségi szereplők közötti összekötő kapocsként működik, hidat építve a stratégiai döntéshozók, helyi szolgáltatók és szakmai szervezetek között. Feladatunk, hogy inspiráljuk és ösztönözzük a balatoni turizmus szereplőit szolgáltatásaik minőségének fenntartására és folyamatos fejlesztésére, működésük hatékonyságának folyamatos értékelésére és növelésére, illetve segítsük őket mindenben. Ezt információs, kommunikációs, képzési, szakmai szolgáltatásokkal támogatjuk. Kiemelt feladat ezen belül az ágazat digitális transzformációs folyamatainak szakmai támogatása, ami a Balatonra lefordítva egy „messziről is jól látható”, minden más turisztikai márkától jól megkülönböztethető, vonzó és elérhető Balaton brand építését és folyamatos gondozását jelenti. Ennek érdekében a VisitBalaton365 – térségi partnerekkel együttműködésben – a DIMOP 1.2.2 konstrukció keretében kiírt két pályázati komponensre is pályázik, az egyiknek a digitális desztináció-menedzsment, a másiknak a desztináció szintű rajongói program és kártyarendszer a tárgya. A cél végső soron a Balaton turisztikai desztinációban rejlő tartalékok mobilizálása, ennek révén a régió versenyképességének előmozdítása – és más turisztikai térségekben is használható, adaptálható, modellértékű megoldások létrehozása.”

Balaton Fejlesztési TanácsBalatonBIKE365Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány